Getsiederrie. Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn. Het zal wel door een veranderende luchtdruk komen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik slecht tegen hitte kan. Omdat een mens loom en passief wordt bij dergelijke tempraturen (ik in ieder geval), zal ik hieronder maar vast klagen. Dan hoef ik enkel een linkje door te sturen als het gesprek naar het weer gaat. Scheelt energie. Voel je vrij hetzelfde te doen.
Het was
vanochtend al warm!
Gisteravond
heb ik alle deuren en ramen opengezet. Toen zakte de thermometer van 25° naar
22,5°. Maar vanochtend stond hij alweer op 24°. De warmte zit gewoon in de
muren.
Ik heb maar
vast wat dozen ijsjes ingeslagen!
Warm he.
Bij de Netto
was het ijs gewoon al op!
Alleen
bloedijsjes eet ik met die warmte. Het enige dat helpt. Magnums moet ik niet.
Heb alleen
mijn dekbedovertrek erop, maar nog is het warm!
Word altijd
zo loom van de warmte.
Rustig aan
doen! Gewoon rustig aan doen!
’t Is geen
weer voor een blanke (een
uitspraak die ik nooit goed begrepen heb)
Gewoon
lekker in mijn onderbroek voor de waaier en verder niets.
Man wat een
hitte.
Voor het
slapen doe ik gewoon even de airco aan. Dan is het zo koel. (Kan ik niet over meepraten overigens)
Ramen en gordijnen
dicht houden. ’s Avonds openzetten en laten luchten. Vooral laten luchten!
In een
supermarkt: Het is hier goed te doen!
Pffff.
Pffffff. Foei, foei. Pfffffffffff.
Nou er komt
nu een briesje.
Je hebt nu
ook van die vieze plaknachten. Dan slaap je ook niet lekker.
Goed drinken
hoor!
Moet je
nagaan, Mozes heeft veertig jaar met het volk Israël door een woestijn
getrokken! Deze hitte! Veertig jaar! Dan valt het voor ons nog wel mee. (ooit eens gehoord).
Gewoon in de
middag op een knippien (middagdutje). Net als de Spanjaarden siësta houden.
Ik dacht:
lekker makkelijk. Met die warmte heb je ook geen zin om te koken.
Heb jij het
ook zo warm?
Fijne hittegolf
iedereen!
Reacties
Een reactie posten