Doorgaan naar hoofdcontent

#577 Happy hittegolf!

Getsiederrie. Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn. Het zal wel door een veranderende luchtdruk komen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik slecht tegen hitte kan. Omdat een mens loom en passief wordt bij dergelijke tempraturen (ik in ieder geval), zal ik hieronder maar vast klagen. Dan hoef ik enkel een linkje door te sturen als het gesprek naar het weer gaat. Scheelt energie. Voel je vrij hetzelfde te doen.

Het was vanochtend al warm!

Gisteravond heb ik alle deuren en ramen opengezet. Toen zakte de thermometer van 25° naar 22,5°. Maar vanochtend stond hij alweer op 24°. De warmte zit gewoon in de muren.

Ik heb maar vast wat dozen ijsjes ingeslagen!

Warm he.

Bij de Netto was het ijs gewoon al op!

Alleen bloedijsjes eet ik met die warmte. Het enige dat helpt. Magnums moet ik niet.

Heb alleen mijn dekbedovertrek erop, maar nog is het warm!

Word altijd zo loom van de warmte.

Rustig aan doen! Gewoon rustig aan doen!

’t Is geen weer voor een blanke (een uitspraak die ik nooit goed begrepen heb)

Gewoon lekker in mijn onderbroek voor de waaier en verder niets.

Man wat een hitte.

Voor het slapen doe ik gewoon even de airco aan. Dan is het zo koel. (Kan ik niet over meepraten overigens)

Ramen en gordijnen dicht houden. ’s Avonds openzetten en laten luchten. Vooral laten luchten!

In een supermarkt: Het is hier goed te doen!

Pffff. Pffffff. Foei, foei. Pfffffffffff.

Nou er komt nu een briesje.

Je hebt nu ook van die vieze plaknachten. Dan slaap je ook niet lekker.

Goed drinken hoor!

Moet je nagaan, Mozes heeft veertig jaar met het volk Israël door een woestijn getrokken! Deze hitte! Veertig jaar! Dan valt het voor ons nog wel mee. (ooit eens gehoord).

Gewoon in de middag op een knippien (middagdutje). Net als de Spanjaarden siësta houden.

Ik dacht: lekker makkelijk. Met die warmte heb je ook geen zin om te koken.

Heb jij het ook zo warm?


Fijne hittegolf iedereen!

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

#209 de Trumpweek

Een van de meest ingrijpende gebeurtenissen afgelopen week maakte nauwelijks indruk. Op mij noch op de mensen om me heen. Zelfs op sociale media is het behoorlijk rustig. In dat malle grote land is Donald Trump herkozen als president.    ‘Trump is weer president he,’ zei een collega terloops.    ‘Tsja, het is allemaal wat,’ antwoorde ik.    En daarmee was de bespreking van de verkiezingsnacht afgehandeld. Terwijl bij iedereen de alarmbellen af zou moeten gaan – Trump is een lont in een akelig gevaarlijk hoopje buskruit – gebeurt dat niet echt. Tenminste, ik heb het niet meegekregen. Misschien omdat mijn sociale-mediaconsumptie ook niet meer is wat het was. De fratsen van die andere halve zool, Elonnetje Musk, zorgt ervoor dat ik steeds minder zin heb om op die grote X te tikken. Na een tijdje merk je dat je er niks aan mist ook. Maar goed, we hadden het over de Amerikaanse verkiezingen. Iemand waar ik af en toe mee samen werk is een aantal jaar terug me...

#219 Ranking de logo's

Vanochtend hoorde ik onderweg naar werk in het nieuwsbulletin van Radio2 de ophef voorbijkomen over het nieuwe logo van de Gemeente Urk. Kom op jongens, het is toch een kostelijk plaatje?  Omdat de ambtenaren van de NOP weer aan het werk zijn gegaan, was het zoeken naar een plekje. Mijn Toyotaatje (de meeste Toyota's per inwoners!) parkeerde ik naast een busje van de gemeente. Pas toen viel het logo van de NOP mij op. Was ik al wel bekend mee natuurlijk, maar een mens kijkt nu eenmaal anders naar zaken als hij net uit een dorp vol ophef komt puffen. Laten we de logo's van de andere Flevolandse gemeenten eens van dichtbij bekijken. En laten we er meteen een ranglijstje van maken.  Gemeente Almere Slogan: Het kán in Almere! Het logo van de gemeente Almere springt meteen in het oog. Hier is groots uitgepakt. Er wordt ook prettig gespeeld met het perspectief, waardoor je pas na een tijdje kijken een grote A ontwaart. Groots, maar plat. Almere samengevat. Had wel wat meer creativit...

#208 De mensheid zal nog van mij horen

Mag je een boek bejubelen alvorens je hem uitgelezen hebt? Ga het toch doen. In de podcast Radio Romano, een voortzetting van de Krokante Leesmap, werd het nieuwe boek van Joris van Casteren getipt. Bekend van titels als Lelystad, Het been in de IJssel en Het zusje van de bruid. De titel van dat boek over de man die jarenlang zijn overleden moeder in huis bewaarde heb ik zo snel niet paraat. Lelystad was een toffe leeservaring, kan niet anders zeggen. Zijn manier van schrijven - kort en afstandelijk en juist daardoor ironisch – trok me in een mum van tijd door dat hele boek heen. Van Casteren heeft een oog voor het menselijk tekort, en er is niets mooiers dan het menselijk tekort. Even zonder gekheid, de boeken van Van Casteren zijn niet enkel droog of grappig. Vaak juist een beetje luguber. Zoals Het been in de IJssel, wat gaat over, nou ja, een gevonden menselijk been in de IJssel. Dat boek is een zoektocht naar de eigenaar van dat been, wat hem uiteindelijk helemaal naar Duitsland l...