Het eerste item van RegioNed ging over de hitte. Op de markt in Tilburg ging men gewoon door ondanks de warmte, want je moet toch wat. Bij de poelier werden de kippen gewoon gegrild. Volgens de marktkraamvrouw droeg dat ongeveer vijf graden bij aan de hittetempratuur, hahaha. Ook bij de viskraam liepen de tempraturen op, nog even de vissen zwommen weg in het gesmolten ijs. Ik zapte weg, omdat ik het te warm had om televisie over warmte te zien. De bries van de waaier bracht inmiddels allang geen verkoeling meer. Misschien wordt het toch eens tijd voor een (mobiele) airco. Maar ja, nogal een investering en zo’n ding verbruikt ook best veel energie. Is dat het waard voor die paar maanden in het jaar? Dekken die twee zonnepaneeltjes het energieverbruik wel van dat ding? Blaas ik niet onnodig warmte de atmosfeer in zodat ik er in de avonduren koel bij kan zitten, waardoor het buiten nóg warmer wordt? En niet onbelangrijk: kan ik dat eigenlijk wel betalen? Verdorie, ik heb te maken me...
Getsiederrie. Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn. Het zal wel door een veranderende luchtdruk komen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik slecht tegen hitte kan. Omdat een mens loom en passief wordt bij dergelijke tempraturen (ik in ieder geval), zal ik hieronder maar vast klagen. Dan hoef ik enkel een linkje door te sturen als het gesprek naar het weer gaat. Scheelt energie. Voel je vrij hetzelfde te doen. Het was vanochtend al warm! Gisteravond heb ik alle deuren en ramen opengezet. Toen zakte de thermometer van 25° naar 22,5°. Maar vanochtend stond hij alweer op 24°. De warmte zit gewoon in de muren. Ik heb maar vast wat dozen ijsjes ingeslagen! Warm he. Bij de Netto was het ijs gewoon al op! Alleen bloedijsjes eet ik met die warmte. Het enige dat helpt. Magnums moet ik niet. Heb alleen mijn dekbedovertrek erop, maar nog is het warm! Word altijd zo loom van de warmte. Rustig aan doen! Gewoon rustig aan doen! ’t Is geen weer voor een blanke (een uitspr...